2015/04/07

信仰箇条 The Articles of Faith






今晩「活動の日」の活動があり,イースターエッグハントをやりました。プラスチックの卵の中にはキャンディーの他に教会の「信仰箇条」が書かれた紙が入っていて,それを子供たちに1から13まで順番に並べてもらいました(紙に番号は書かれてない)。その後で,ペアになって幾つか暗記してもらいました。昔覚えたけれど今全然暗記では言えないから,わたしも頑張ってもう一度覚えないとなあと思いました。

There was an Activity Days tonight and we did Easter egg hunt. In the plastic eggs, there were pieces of paper with The Articles of Faith, each one on each piece of paper. The girls were supposed to make them in order (the numbers were not written on the paper). After they were done with that, we had them try to memorize some of them (kinda bribed them with candies, ha ha). I tried to memorize them a long time ago, but now I can only recite a few. :( I should memorize again.

0 件のコメント: