2017/07/03

ぬり絵 Coloring by Number


今日は暑くなるということで,朝8時ころから20分ほどだけウィリアムのバランスバイク乗りに行ってきました。
It was going to be really hot this week, so William and I went for his balance bike riding at 8 this morning, just for 20 minutes.


その後は,午後わたしの病院の予約があった以外はウィリアムはず~っとぬり絵に没頭。先日の番号ごとに色が割り当てられているやつを幾つもやってました。一旦はまるとすごい集中力です。
Almost all day except the time we were having meals and went out for my doctor's appointment, William worked on coloring by number. He has quite an attention span when he shows interest in something.



今日やったやつの写真を全部撮りたいと言うので全部撮りました。ウィリアムが撮影しました(ぶれるので少しカメラを抑えていてあげたけど)。
William wanted to take all the pictures of his work from today, so here they are. He took all of these pictures with a little bit of my help.









今晩は暑かったけれど頑張って唐揚げとチャーハン。チャーハンもっとおいしく作れるようになりたいなあ。
I didn't want to cook these (fried rice & fried chicken) tonight since it was so hot today, but I did it because I didn't know what else to cook. I wish I could cook fried rice better. 



そして夜ウィリアムが寝てから好き嫌いの多いウィリアムのためにパンを作りました。ウィリアムが好きなシナモンシュガー入りのパンと,自分とブライアン用にチーズのパン。ウィリアム食べてくれるといいな。
And after William went to bed, I baked some bread for William who is a super picky eater. These are cinnamon sugar bread and cheese bread. Cinnamon ones are for William, and cheese ones are for me and Brian. I hope William eats them.


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ウィリアム、塗り絵凄い上手だね!
うちは絵はダメだなぁ‥‥。
今日は色々あって、子育て失敗してるよなーって思ったりしてます。
チャーハンもパンも美味しそうだよ!!

mikeeks さんのコメント...

いや~決められた色でどこを塗るって決まってるからね~。自分でやらせたらそんな上手にできないよ~。でも結構色分けして絵を描いたりできるようになってきたかなあ。チャーハンいまいちなんだよね~。最近ウィリアムは卵が嫌だって言ってチャーハン食べてくれないんだよ。困る。