2017/07/04

アメリカ独立記念日 Happy 4th of July!


今日はアメリカの独立記念日でした。この国の自由を守るために働いてくれている軍人の方たちに感謝しています。
It was Independence Day today. I'm grateful for the freedom we have in this country and for those who serve to protect the freedom. 


今朝は,9時からのコールドウェルのパレードを見に行きました。すごい華やかなパレードではないんだけれど,人があんまりいなくて椅子に座ってパレード見れるあたりがちょうどいい感じです。
So, in the morning, we went down to Caldwell to see the parade. I like how it's not a big one and you get to sit in a chair and watch.




 

立って旗を振りながらお菓子を投げてもらえるようにアピール中(笑)
Trying to get attention so he could get some candies. lol

 


パレードの後は同じくコールドウェルで独立記念日のイベントが行われている公園の近くにある屋外の歴史博物館的なところに行きました。ウィリアムの大好きな電車と風車が置いてあってここ3年毎年来ています。それから公園のイベントもちょろっと覗いてウィリアムは大きい恐竜のぬり絵の本をただでもらってきました。
After the parade, we went to this outdoor museum place we have been going to for the last three years. It's got a train and a windmill William likes. And we went across the street where the event was going on, and William got a big dinosaur coloring book for free.



その後は義理の妹家族の家に行ってみんなでランチをして,しばらくそれぞれくつろいでいました。ブライアンは甥っ子のティーガンとマリオのチェスを真剣にやってました(笑)
Then, we went over to my sister-in-law's family's house to have lunch and we were just relaxing for a while. Brian was playing chess seriously with his nephew Teagan. lol



そして子供たちが楽しみにしていた水風船。大人も(あのブライアンも!)混じってみんなで楽しい時間を過ごしました。が,めっちゃんこ濡れまくってTシャツもジーンズからもたくさん水が絞れるほどでした。💦💦💦
After a while, we had a water balloon fight. Both kids and adults (even Brian) had a great time together. But, I got soaking wet! I could squeeze water out of both my t-shirt and my pants!




夜は花火があちこちで上がっていたけれど,夜暗くなるのが遅いので10時過ぎまで始まらないため,ウィリアムには遅すぎるのでここ数年花火は断念。今もう夜12時になろうとしているけど,まだ辺りで花火をやっている人たちがいる。そろそろ終わりにしてほしいです。。。
We did not go see fireworks tonight. It's just too late for William since it doesn't start until after 10 because it doesn't get dark until then. :( It's almost midnight, but I can still hear some people lighting fireworks. I hope they will stop soon...


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

このパレード、去年もラクダとかダースベーダー居なかったっけ?笑
いつも思うけどスケール大きいよね!

ブライアンが水風船やっているところ見たいわ!笑笑

mikeeks さんのコメント...

そうそう,毎年同じ感じのパレード(笑)生で見たら面白いよ~。ブライアンがあんなに早く動くの見たことないとか言われてた。