2017/07/06

テント Tent


今日もまた暑い一日でした。最高気温38度。明日は40度の予報。。。まじ暑い。
It was such a hot day again. 100 degrees. It's supposed to get up to 104 tomorrow. Ugh.


今日は午前中教会のお友達の家に遊びに行ってきました。ウィリアムと誕生日が1か月違いのお友達です。外で遊んだり,家の中に子供用テントを組み立てて遊んだり,椅子で遊んだり。楽しそうでした。
So, in the morning, William had a playdate with one of the friends from church. They were born one month apart. They had so much fun together. They played outside, and came inside and played with mattress and blankies, tents, and chairs. 


家に帰る途中でウィリアムが家でもテントで遊びたいと言い出して,前あった子供用のは壊れて捨ててしまったのでないから買いに行こうと聞かず(もちろん今日じゃないとダメと),お昼ごはんを食べに家に戻ってから買いに行きましたよ(-_-;)25ドルでこれなかなかいいテントです。
On our way home, William told me he wanted to have snacks in a tent at home. But his kid's tent broke last year or so and we threw it away. William insisted we go buy a tent and it had to be done today of course, so we went to Target and got one for $25. It is a pretty nice tent. 



今日午後畑に水やりに行ったら,なんと!昨日までよく育っていた日本の長ナス2本の実がない!!!ありえなーい!あとちょっとで収穫できると思って楽しみにしていたのに。恐らくリスの仕業。ゆるすまじ~~~😠
By the way, I went out to water our garden this afternoon, and noticed two of my eggplants that were almost ready to pick were gone!!! I couldn't believe it! I'm thinking it's squirrels, but I want to shoot them with a bb gun!



それから今晩は宣教師を夕飯に招待してありました。今日が転勤日で一人新しい長老が来たので,恒例の納豆チャレンジ。後味が好きじゃなかったようで,何杯も水やジュースを飲みまくっていました(苦笑)
And we had the missionaries over for dinner tonight. Today was a transfer day and we got a new missionary. That means natto (fermented soybeans) challenge! He did not like the after taste and had to keep drinking water and juice. ha ha.


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ナス、ショックだね!!
せっかく収穫寸前だったのに。。。
ナスは何にするの?
昔子供には出してくれなかったけど、生姜焼き美味しいよね!
我が家は最近ナス南蛮にハマっているよ。
あとは煮浸しかな?
大人になって好きになるものって意外と多いよね!

mikeeks さんのコメント...

めちゃめちゃショックだったよ~。今日スーパーでアメリカのどでかいナスを250円くらいで買うの悔しかった~。生姜焼き好きだけど油がギトギトだからフライパンで油で炒めてしょうが汁につけて食べるのが好き。こっちの人はあんまりナスって食べないからかなあ高いよ。