2017/12/26

クリスマス Christmas


昨日はクリスマスでした。予想どおり長~い一日でした。
It was Christmas yesterday, and was a long day as I predicted.


クリスマスのことを書く前に昨夜のことを。ウィリアムが3時半ころ起きて「まだ朝じゃない?」と。それから最終的に起きるまで何度も起きて同じこを聞いてきました。今年はとてもクリスマスを楽しみにしていたようです。
Before I write about Christmas day, I have to write about last night. William woke me up around 3:30 am and asked me if it was morning yet. lol He kept waking me up and asked the same questions until we finally got up. He was just so excited about Christmas this year.


まず7時ころ起きてすぐに我が家のツリーの前にあるサンタさんからのたくさんのプレゼントを開けて,一旦朝ごはんを食べるために中断して夕べ作ったシナモンロールを食べました。それからツリーの下にある家族からのプレゼントを開けてプレゼント第一弾終了。
Our day started around 7 am As soon as we woke up, we gathered around the tree and started open presents. We started off with Santa's gifts. Then we took a break to have breakfast (had cinnamon rolls I made last night), and went back to open the gifts. This time gifts from each of us.








わたしのプレゼント My gifts

ブライアンのプレゼント Brian's gifts

ウィリアムのプレゼント William's gifts


プレゼントの後はそれぞれ自由に。わたしはクリスマスディナー用のツリーサラダを今年も作りました。中はポテトサラダが入ってます。でもゆでたブロッコリー人気ないんだよね。アメリカ人はブロッコリー生で食べる人が多いのでね。
After the gifts, we did whatever. I started making a tree salad for Christmas dinner tonight. Potato salad is inside the tree. I make this every year just for fun, but not many people eat it because some of family members don't like cooked broccoli. A lot of Americans like to eat broccoli raw. 


それから2時半ころコルドウェルのブライアンの実家に出発。今度はブライアンの両親やきょうだい家族みんなとプレゼントを開けます。毎年気が遠くなりそうなくらいのプレゼントの量。ありがたいのだけど個人的には一つでいいって思う。結局全部開け終わるのに3時間以上かかりました。長い!
Around 2:30 pm, we left for Brian's family's home in Caldwell for the 2nd round of gift opening. Every year, there are just so many gifts that I feel dizzy. lol I'm grateful, but wish I could just have one simple gift. It took us over 3 hours to open all the gifts!










それからやっとクリスマスディナー。合計21人集まりました。小さい子供たちは子供用テーブルで👦
Finally we had Christmas dinner. There were 21 people total. The little kids sat at a kid's table. :) 



それからブライアンの弟ダニエルの誕生日でもあったので誕生パーティー🎂
And then, after dinner, we had Brian's brother Daniel's birthday party.



結局帰って来たのは11時過ぎ。今年も長~いクリスマスが終わってよかった。毎年疲れるけれど家族や友人たちとお祝いできることは幸せです。
By the time we came home, it was after 11 pm. I was glad to be home. It's exhausts me every year, but I'm grateful that I have family and friends to celebrate Christmas with.

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

プレゼントを開けるのに3時間以上掛かるって、凄すぎる!
日本なら3分で終わるよ!!
昔、親が用意してくれたお菓子の靴が妙に嬉しかったなぁ♡
それだけでワクワクしたよね!
プレゼントは欲しいもの一つで十分だね。

mikeeks さんのコメント...

そう,長靴のお菓子ね!あれが無性にほしかったよね。夢が詰まってた。そういう単純なプレゼント一つでいいって思うのにこっちはもらいすぎ。まあ日本の正月のお年玉を物でもらうって感覚かな。ほんと毎年3時間きついわ~。