2017/12/30

レゴとパズル Lego & Puzzle


今日は土曜日。ブライアンとウィリアムは,ウィリアムがクリスマスにもらったエッフェル塔のレゴの組み立てに挑戦。
Today, Brian and William worked on Eiffel tower Lego William got for Christmas.



I worked on the puzzle I got for Christmas.
わたしは,同じくクリスマスにもらった関東の地図のパズル(なぜかポケモンの)に奮闘しました。


午前中いっぱいレゴもパズルもがんばりました。午後からは車屋さんへ行って新しい車を見に行ってきました。今乗っている車が調子が悪くて安心して乗れないので。ディーラー3社行って(トヨタ,日産,ホンダ)トヨタのRav4,日産PathfinderとRogue,それからホンダのCR-Vを見て来ました。個人的には一番Rav4が気に入ったけれど,もうちょっとこれからリサーチして決めなければ。高い買い物だし。
We worked on them all morning, and in the afternoon, we went to the car dealers (Toyota, Nissan, and Honda) to look for a car. Our Dodge Stratus has been doing terrible lately and isn't reliable anymore. At the dealers, we looked at Toyota Rav 4, Nissan Pathfinder and Rogue, and Honda CR-V, but I think I liked Rav 4 the best. We still have to do some research though.


夕飯の後は,またレゴとパズルの続きをそれぞれやって,お互い無事に完成✨頑張りました。
After dinner, we worked again on our Lego and puzzle and we both finished them!




それから今日はブライアントウィリアムは,クリスマスにもらった(家族のプレゼントとして買った)天体望遠鏡を外に持って行って試しに月を見ていました。クレーターがはっきり見えたと言ってました。ブライアンもウィリアムも星とか惑星とか好きなのでこれから望遠鏡君は大活躍すると思います。
And Brian and William went out to the backyard with a telescope we got for Christmas and tried it out. They looked at the moon. They said they could see the craters really well. Both Brian and William love stars and planets, so the telescope will be quite useful.


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

レゴもパズルも頑張ったね!気が遠くなりそうな作業が最後まで出来るって凄い!
天体観測、じぃじも入れてあげたいね。
星好きだから!笑

mikeeks さんのコメント...

頭使わない作業好き。時間はかかるけど同じことの繰り返し。天体観測じいじも好きだよね~。言語の問題さえ越えられれば3人で天体の話で盛り上がりそう。