2016/06/17

サッカー教室第2回 Soccer Class #2



今日はサッカー教室2回目でした。前回に比べると一人で頑張ってやってくれたので少し安心しました。でも先生の言うことをまったく聞いてないのか分かんないのか、みんなと全然違うことをやってたり、指示を無視してることも多かったのでこっちは冷や汗。
William had a soccer class today for the 2nd time. He participated a lot more than last week, so I was happy about it. But he wasn't really listening to or not understanding the coach's instructions and was sometimes doing totally different things from other kids. :(




終わった後は同じ公園の遊具で少し遊びました。
After the soccer class, we played at the other side of the park where all the fun slides and slings were.




それから今週2度目のマック。いつもはこんなに頻繁に行かないけど、今日はサッカーを頑張ったので特別。
Then we stopped by McDonald's to get lunch on the way home. This was our 2nd time this week to go to McDonald's but I wanted to buy William some fries as a reward since he did a good job at the soccer class.



昨日の朝教会の年配の女性(93歳)が亡くなられて、明日お葬式になり、クッキーを2ダース持っていくことになりました。だから今日の午後はチョコチップクッキーとピーナツバタークッキーを作りました。
In the afternoon, I baked cookies (chocolate chips and peanut butter cookies) to take them to the funeral for Alice Craig, one of the sisters in the ward. She was 93. 



今晩の夕飯はクリームシチュー。朝は涼しかったけれど午後から暑くなったので、メニュー変更しようか迷ったけれど、ほかに何も浮かびませんでした。来週はまためちゃめちゃ暑くなるみたいから、もうシチューとかは無理だな~。
Our dinner tonight was Cream Stew. It was cool in the morning but it got hot in the afternoon, so I thought of changing the menu, but couldn't think of anything else to cook. It looks like it's going to be super hot next week, so I'm not planning on having any hot food.



それからこれは。。。「だいかちさん」だそうです。ふたで顔が隠れているとだいかちさんになります。なぜその名前かはまったくわかりません。
And this is Mr. Daikachi. Don't ask who he is or where the name came from because I absolutely have no idea.


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ウィリアム、すごい成長だね!!
別にいいじゃん、みんなと違うことやってても。母と離れて出来たってことを喜ぼう!笑
マックも喜んだでしょう?
うちもカップラーメンとカルピスはご褒美にすると大喜びだよ!
我が家も今日はキチガイメニュー。なんと30度あったのにドリアですから!笑
決めたメニューは覆せない。
おばちゃんは「だいかちさん」に会いたいです。

mikeeks さんのコメント...

アメリカ人のこでも良く聞いてなかったり、好き勝手やってるこもいるけどね~。もうちょっと団体行動してほしいわ。そう、決めたメニューは変えない、というか変えらんない。そのぶんの材料しか買ってないから。買い物は一週間に一度だけしか行かないしね。
あ、ウィリアムによーこおばちゃんがだいかちさんに会いたいってえええ言ってたよって言ったら喜んでたよ(笑)