2016/06/10

サッカー教室 Soccer Class



今日からウィリアムのサッカー教室が始まりました。週一回45分のクラスが6回あります。今日初日はウィリアムなかなか皆に交じって行動するのを嫌がり、わたしがすぐそばにいなければ何もやらず。そんな子はほかにいなくて、もう行きたくないって思っちゃいました。でも終わりの方は少しがんばってくれて、来週も行きたいと言ってくれたので頑張って行ってみようと思います。写真にはサッカーボールさえ映っていませんが、クラスの一場面です。やっとこのとき一人でもちょっとやってくれたのでパシャリ。
William's soccer class started today. Although he was excited to go to the class, he did not want to participate much without my help, so I had to be right by him 95 % of the time. There was no other kids like him and I was kind of embarrassed by it, so I didn't want to come back to the class next week. But he finally started participating a little bit towards the end and told me that he wanted to come again, so we will see what happens next week. In the picture, you don't see any soccer balls, but this is a scene from the class. This was like the only time William let me be away from him. :(



サッカー教室の後はそのまま友達と遊ぶために別の公園へ。ピクニックランチしながら遊びました。
After the soccer class, we went directly to another park for a play date. :)

滑り台をしたり。。。
Played with slide,




バス?で遊んだり。。。
Rode on a bus,




知らない男の子と遊んだり。。。
Played with a boy he didn't know...



たくさん遊んでウィリアム満足そうでした。
William had a good time playing outside.









2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

サッカー、良いね!!
サッカーだけでなく、導入でバルーンもやってくれるなんて、楽しそうじゃん!笑
徐々に慣れていくだろうから、母も気長に頑張って〜。
発散の場所が増えた良かったね!

mikeeks さんのコメント...

導入でバルーンだけじゃなくっていろいろやってくれてたよ。今週はちょっとましになるといいけど~~~。