2016/06/08

活動の日 Activity Days



今日は「活動の日」という教会の女の子たち(8歳から11歳まで)の活動をしました(よそのお宅で)。先週で学校も終わって夏休みに入ったので、いつもは夜やるところを昼間やりました。水風船や水鉄砲、プールなどで一時間ほどわいわい水遊びしました。
There was Activity Days today (it's the church activity for girls 8 to 11). Kids are out of school for summer already, so we had it during the day. We played with water - pool, water balloons, and water guns.



ウィリアムは、活動をやったお宅の子供(特に3男)が水鉄砲で水をかけようとしてくるのが怖くて、「おかあさん、くるまにもどってよ~!(泣)」と連呼してました(笑)これはわたしに向かって叫んでいるところ。大好きな水風船にさえも触らずじまいでした。
William was scared of getting hit by the water gun one of the kids of the house we had the activity at, and kept screaming saying "Mommy, let's go back to the car!" lol He is calling me in the picture. He didn't even tough his favorite water balloons while we were there.



なんとか一時間がんばって、家に帰ってきたら、水風船で遊びたいと。(おい、今更!)ということで水風船二人でやりました。
After we came home from the activity, William wanted to play with water balloons (of course...), so that's what we did.



今晩の夕飯は中華。チャーハンとエビチリと中華スープ。メインのはずのエビチリが超まずいっ!!レシピどおりにやったはずだけど超辛くてまいった。今度は別のレシピでリベンジしたいです。
I cooked Chinese food for dinner; fried rice, Chinese style soup, and shrimp chili. Shrimp was supposed to be a main dish and supposed to be good, but it turned out to be too spicy and was not good at all! I want to try a different recipe next time.



ちなみにこれはうちの庭でとれたニラ。ガーリックチャイブという種類でにおいは日本のニラとおんなじだけど、細くて小さくて全然違う~。一応中華スープに入れました。中華スープはおいしかったんです。
This is garlic chive from our garden. It's very different from the chive we have in Japan. I put this in the soup I made tonight. The soup was tasty, but shrimp...

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ウィリアム、オイオイって感じだね!笑
結局やるならみんなで水風船やった方が楽しいのにね!
ま、それが分かるようになるまで時間が掛かるのがウィリアム君だね。

エビチリかぁ〜、作りたいけど嫌いな子が居るからな〜、エビ。
じつは私もエビはあまり好きではないけど、エビチリは大好き。リベンジしてね!!

mikeeks さんのコメント...

はるちゃん嫌いなんだっけ、エビ。エビ大好き。カニよりエビ派。カニはカニみそが好き♪