2016/06/18

お葬式 Funeral



今日は教会の方のお葬式がありました。アリス・クレイグという93歳の女性です。彼女に会ったのは4年前の8月28日。あと数週間でウィリアムが生まれるんだという話をしていたら、なんとその晩に出産になってしまったという(苦笑)。アリスはいつも笑顔で親切に接してくれて、油絵やスケッチがとても上手だったり、何より強い証と信仰を持つ良い模範でした。自分の残りの人生を、彼女のように模範的な人生を送りたいと思いました。教会のお葬式は日本のような暗い悲しい雰囲気ではなくて、故人の生涯についての紹介があり、話をする人、音楽の発表、詩を読んだりと、あります。家族がまた永遠に住めるということを信じているから死に対する気持ちも違うんでしょうね。
There was a funeral service this morning for Alice Craig, one of the Sisters in the church. She was 93 years old. I met her on August 28th four years ago. I visited her with Jenny (a friend from the church) and was telling her how I was going to have William in a few weeks, but to our surprise, I had him that night. Anyway, Alice was always nice to me whenever I talked to her. She always seemed happy and smiling. She was a quite an artist (she did oil paintings and drawing). But above all, she had such a strong testimony and faith, and was a great example to everyone around her. I hope I will be able to live the rest of my life like the way she lived. 

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

アリスさんの人柄が出ている写真だね。
私も死ぬ時に悔いのないように、1日1日を大切に生きたいと思う!
なかなかそう上手くいかないのが現実だけど‥‥。
確かに、死んであの世に行ってもまた家族みんなで暮らしたいと願うよ!

mikeeks さんのコメント...

そう、すごいしっかりしていて、とても90以上には見えない人だったよ。今死んだら困る。欠点だらけで悔いしか残んない!汗