2016/06/15

小学校 Elementary School


今日は寒かった~。雨が降ってきそうな感じだったので、朝まだ曇っているうちに近くの小学校に行ってウィリアムと少し遊んできました。
It was rather cold today. It looked like it was going to rain, so I decided to take William to the elementary school nearby and have him play at the playground. 


見にくいけれど、小学校の近くにアヒルがたくさんいます。
It's hard to see, but there are many ducks on the way to the elementary school.




だれもいなかったので遊具独り占め。
Nobody was around, so he got the playground to himself.






夜宣教師が夕飯を食べにくる予定になっていたので、残りの一日は夕飯の支度をちょこちょこやって忙しかったです。デザート用にピーナツバタークッキーを作りました。そして夕飯のメインはチャーハンとから揚げ。それに中華風スープとサラダも作りました。から揚げの量が多かったので大変でした。家中から揚げくさい。
I was busy for the rest of the day since we were having the missionaries over for dinner. I baked some peanut butter cookies for dessert. And I cooked fried rice and fried chicken for dinner. And soup and salad. I deep fried a lot of fried chicken, so the whole house smells like fried chicken now.





2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

こちらも今日は午後から雨。
なのです午前中は皮膚科の後公園であそんだよ!
天気悪くても少しでも外に出ないとストレス発散できないよね!笑
小学校入って遊んだりできるなんて良いな!
こっちは関係者以外立ち入り禁止ですから〜。
昔はそんなことなかったのにね。
クッキー、食べたいな。美味しそうだね!

mikeeks さんのコメント...

近くに歩いて行ける公園とかないから、小学校で遊べるのは助かる。歩いて5分ほどだし。まあ夏休みとか、夜児童がいないときじゃないと入れないけどね。雨の日ほんとこまる~。明日も遊具は濡れてるから遊べないし。