2016/06/14

ショッピングモール Mall



今日は近くの小学校にウィリアムを連れて行って遊具で遊んで来ようかと思っていたけれど、朝から天気が悪くて雨が降り、代わりに近くのショッピングモールに行ってエスカレーターに乗って遊ぶことに。11時過ぎに家を出て、しばらくエスカレーターの乗り降りをしたり階段を上ったりしてモールの中で歩き回り、それからフードコートに行ってマクドナルドでお昼をゲット。
I was going to take William to the elementary school nearby to let him play at the play ground today, but it started raining in the morning, so we went to the mall instead to ride the escalators. :) We left after 11 am and rode the escalators and walked around the mall for a while, then went to the food court for lunch. We had McDonald's.



それからまた少しエスカレーターを乗り降りしたりしてから恒例のSee's Candyでチョコレートをゲット。いつもウィリアムにはいちばん安いチョコ(ピエロの)を買ってあげて、自分とブライアンにはトリュフを一粒ずつ買います。わたしとウィリアムはいつも無料のチョコを一つおまけにもらうのでそれをもって家に帰って二人で食べるのが習慣になってます。でも高いから、なるべくモールには行かないようにしてるけどね。
Then we rode the escalators some more and went to See's candy to get some chocolate as usual before we came home. I always buy William the cheapest chocolate there (clown one), and truffle for me and Brian. William and I always get a free chocolate too. :)



それから今日はウィリアムがチーズのパンが食べたいというので、ホームベーカリーで。。。と思ったけど時間がかかるので、生地だけホームベーカリーにこねて発酵してもらい、あとはただ丸めてチーズ入れて、チョコチップのも作って、焼きました。これは簡単でいい。ウィリアムが食べるし見た目なんて別にどうでもいいし。笑
And I baked some cheese and chocolate chip rolls this afternoon upon William's request. I just had my bread machine to make the dough and put some cheese and chocolate chips in each roll. It was easy. And I didn't have to worry about how they look since William was going to eat them, ha ha.



それでこれは昨日と今晩の夕飯のトマトソースのパスタ。簡単だから時間がないときとか面倒くさいときにはもってこい。
And this was our dinner last night and tonight. Spaghetti with tomato sauce. I love this because it's so easy and doesn't take much time to cook.

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

このハンバーガー、手前から撮ってるのもるあるけど、デカくない??
もうマックって食べてないけど、日本のはパサパサのイメージあるんだよね。
でも、そのハンバーガーは美味しそう!!

mikeeks さんのコメント...

いや、手前から撮ってあるからでっかく見えるだけと思う。クリスピーチキンおいしかったよ。でもあんまりソースとかついてないやつで(たしかマヨがちょびっと)微妙といえば微妙だったかな。