2017/03/22

お絵かき Drawing Pictures


最近ウィリアムはいろんな絵を描いたりするのにハマってます。毎日毎日ひたすら惑星の絵とか,地図とか,ノートや白い紙いっぱいに(裏表)描きまくっています。結構集中力すごい。ご飯も後回し。
William has been into drawing pictures lately. Sometimes it's planets, sometimes he draws some type of maps, etc. He draws on both sides of white paper or notebook paper and is so focused that he doesn't even want to come to the dining table at the meal time.



今日(もう日が変わっちゃいましたが)ハマっていたのはミツバチとハチの巣の絵。ひたすら描いてました。
Today (well it's already yesterday), he was into drawing pictures of honeybees and honeycombs. 


音楽のクラスに行く時間になったら,先生に見せるんだと言って持っていきました。行きの車の中でボソッと「結婚するときこれ持っていく。すごい好きだから」と言っていました。奥さんどんな反応するだろうね(笑)
When the time came to go to his music class, he wanted to bring the paper to the class to show it to his teacher. And on the way there in the car, he said "I'll take this with me when I get married." I would like to know how his wife would react. lol



ところで昨晩の夕飯はイタリアン料理。手作りのトマトソース,イタリアンソーセージ入り。それに手作りのパスタ。パスタはもうちょっと薄くのばさないとなんかほうとうみたいに分厚くなってしまった。。。でもおいしく出来たのでよかった。また明日も残りを食べるけどパスタはないから作り直すので,もうちょっと上手に作れるといいな。
And we had an Italian dish for dinner last night. Homemade pasta & homemade tomato sauce with Italian sausage. It turned out pretty good. Pasta could be thinner though. We'll be eating the leftover tomorrow night, but there's no more pasta left over, so I hope I can make it better tomorrow. We'll see.

5 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ウィリアム、ミツバチも蜂の巣もすご〜い上手に描けているね!!
はるとの何倍も上手だよ。
ほうとうも美味しそうだよ!笑

mikeeks さんのコメント...

ははは~オレンジ色のミツバチの巣とはっきり見えるミツバチの絵はうちが描いたんだよ(笑)って考えると下手くそな絵でしょ(笑)
ほうとうね~今日はパスタっぽくなるようにがんばる。

suchankun39 さんのコメント...

なかなか絵の才能がある!
誰に似たのかな?

mikeeks さんのコメント...

suchankun39さんへ:だれかわらかないけれどコメントありがとう。絵の才能あるかなあ?ブライアンもわたしも絵の才能はないのであまり期待してないですが(笑)最近毎日絵や文字,数字を描き・書きまくってます。

suchankun39 さんのコメント...

雀のsuchan君です