2017/03/14

パイ(π)デー Pi Day




 今日はパイ・デーでした。と言ってもすっかり忘れていて午後になって思い出し,急きょある物でパイを作ることに。その結果ブラウニーくるみパイ。微妙な味でした。笑 でもいつも失敗するクラストが上手にできたのでよかった。
It was Pi day today! But I had totally forgotten about it until this afternoon. I decided to make a pie, but I only had ingredients to make a brownie walnut pie. It tasted okay. The crust turned out good though (I normally fail). 



みんなでパイTシャツを着て記念写真を撮りました。あんまり乗り気でないところがうける(笑)
We wore our Pi day t-shirt and took some pictures. I love how everyone doesn't look so excited. lol

かわいいでしょ?💖 Isn't he cute?

ところで日曜日からサマータイムになりました。一時間早くなりました。日本とアイダホ(山岳部夏時間)の時差は15時間。まだ体が1時間早い時間に慣れてなくてみんな疲れている感じ。
By the way, the daylight saving started on Sunday. There is 15 hour difference between here (Mountain Daylight Time) and Japan. We are still trying to adjust; still tired in the morning and also at night. 



この間アジアンマーケットでこんなものを見つけて思わず買ってしまいました。キットカットのアーモンドとクランベリーが上に乗ったやつ。普通のやつよりも甘くなくておいしいけど,クランベリーとアーモンドの味がいまいちよく分からない感じ。輸入品だから仕方ないけどこれ一袋で600円近くするのはちょっと高いよね~。
I found this Kitkat at an Asian market the other day. It's got almonds and cranberries. It's not so sweet and was pretty good, but I couldn't really taste almond and cranberry. And this one package cost nearly 6 dollars. It's expensive.

0 件のコメント: