2017/03/10

最近あったこと Recent Events


一週間以上ブログを更新していませんでした~。ただの怠け者です。。。
It's been over a week since I last wrote. I was just being lazy...



3月2日,ウィリアムがランプを壊しました!何度もこれまでウィリアムに落とされていたこのランプ,ついにお別れの時が来てしまいました(笑)
On Match 2, William broke a lamp. It had been beaten up many times, but this time, we had to say good bye.



3月3日はひな祭りでした。我が家には女の子がいないので,ただ小さいひな人形を出して(去年宮島に行ったときに買ったやつ)。。。
It was Hinamatsuri (Girl's Day) on March 3. We don't have a daughter so, I just put small dolls out and...


 夕飯にちらし寿司(寿司太郎!)を作っただけ。しかもお吸い物を作ろうとして間違ってなぜか中華スープの素を入れてしまった(苦笑)はまぐりもないのでエビで代用。
made chirashi sushi for dinner since we don't have any daughter. We'll celebrate big for Children's Day on May 5th (boy's day).


まだ少し寒いけれど,春めいてきました。4日くらい前に雹が降ったりもしたけれど,昨日ウィリアムと庭にアヤメが咲いているのを見つけました🌸
It's still a bit chilly, and it even hailed a few days ago, but William and I found Irises in our front yard yesterday. Spring has come!

雹 Hail

アヤメ Iris


おとといは出かけている間にアメリカ人のお友達が日本のチョコレートを届けてくれました💛ドアに飾ってあるリースの上にちょこんと置いてありました。最近南カリフォルニアに行ったそうで,そのときのお土産だそうです♪
While William and I were out two days ago, one of my American friends stopped by and dropped off a Japanese chocolate bar on the wreath on our front door. She went to Southern California few week ago for a family trip and was kind enough to remember about me and brought it back for me.



そして昨日は,ウィリアムの幼稚園の登録日でした。歩いて数分のところにあるホライゾン小学校に登録に行ってきました。アメリカの幼稚園(日本でいう年長さん)は,小学校と一体になっていて,学校の敷地内に幼稚園の子の教室があります。9月から通います。でも実はもう一つの幼稚園に申し込みをしていて,そこは抽選で生徒をとるのだけれど,まだその結果がでていません。その結果次第ではそっちに行くかもしれないですが,どちらにしてもウィリアムにとっていちばんいい方を選んであげられるといいです。
Yesterday, William had a kindergarten registration. We walked to Horizon elementary school just a few minutes away from our home. We have applied to a charter school as well, and are sill waiting for the lottery result. So, we are not sure which school William will be going yet. We hope we can choose the right school for him.



今日はYMCAのクラスがありました。一人の男の子の誕生日が昨日だったので,誕生日のお祝いをしました。メキシコ人が多いクラスで,何かお祝いするときにはお国柄,盛大になります(^^)おいしい食べ物をたくさんいただきました♪
And today, we had YMCA (Early Learning Readiness) class. One of the boys' birthday was yesterday, so we had a party for him. Half the people in the class are Mexican, and they love to celebrate big! Whenever we celebrate something, we totally have a fiesta! There was a ton of yummy foods today as usual, and we all loved them!

YMCAのクラスで。今日はブロックで遊びました。
At ELR. He played with blocks today.






2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ひな祭り、ちゃんとやったんだねー。
偉いじゃん!
日本に居ながら寿司太郎でもやってないよ。
でも、お吸い物‥‥もはやただの中華スープじゃん!笑える〜!!!

mikeeks さんのコメント...

なるべく日本の行事は取り入れるようにしてるんだけど,今年は豆まきもやらなかったし,ちょっとダレてきてる(笑)お吸い物全然お吸い物になってなかった。。。最近ウェイパーとか中華味とかでスープ作ることが多かったから,その勢いでついついウェイパー入れちゃったんだよね~。