2017/03/27

春休み Spring Break


今日から春休みが始まりました。今週は幼稚園もYMCAもありません。だから朝はゆっくりしていられるので楽だけれど,一日ウィリアムとずーっと一緒なので何をしていいか迷う~。しかも今週雨の日が多いみたいなのでどうしましょう。
Spring break started, so no school or YMCA class this week. It's nice that I don't have to worry about getting up early to get ready, but being with William all day everyday is tough. I don't know what to do to entertain him. It looks like it's going to rain a few days this week, so hopefully I can come up with some fun indoor activities. 



幸い今日ウィリアムは幾つかの子供のテレビ番組を見たり相変わらず集中して絵を描いたりして良い子にしてくれていたので助かりました。見たテレビ番組の中で海賊や宝探しのことをやっていて,それを見たら自分の宝の地図が作りたくなったようで残りの一日はひたすら地図を描いていました。明日はちょっとは外へ出かけようと思うけどなかなかウィリアムが出かけたがらないので困る。
Luckily William was easy to take care of today. He watched a few TV shows, and drew pictures for the rest of the day. Some of the TV programs he watched were about pirates and treasure hunt, and he wanted to make his own treasure maps (yes, more than one). 



今晩は月曜日だったので「家庭の夕べ」をやりました。レッスンの後,活動はウィリアムのリクエストで先週に引き続きジェンガ(笑)ウィリアムなかなか上手です。
And since it was Monday today, we had Family Home Evening tonight. After the lesson, we played Jenga (upon William's request). William is pretty good at this game.


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

やっぱりはるとより上手だよ!
はるとはまず色が無いもん!笑笑
ウィリアムの将来が楽しみだ!!!

mikeeks さんのコメント...

最近色を使い分けるようになってきたばかりだよ。一応枠からはみ出ないように色塗ったりしようと努力している感じも見られてちょっとはましになってきたかな。はるちゃん幼稚園の作品とか見る限りではとても上手に見えるけど。