2017/03/30

白い恋人 Shiroi Koibito (Chocolat Blanc Langue de Chat)




昨日北海道のお友達から,結婚祝いのお返しに「白い恋人」が届きました♪お返しなどいただけると思っていなかったうえにおいしい「白い恋人」だったので,めちゃくちゃうれしくてキャーキャー叫んでしまいました(笑)今日食べてみたけれどラングドシャ―とホワイトチョコの組み合わせ最高💛日本のお菓子はやっぱりおいしい~。お友達に感謝。
I received a surprised package yesterday from one of my friends in Japan. I had sent her and her husband a photo book as their wedding gift, and she sent me one of the famous Japanese sweets called shiroi koibito (white chocolate & langue de chat) in turn. I didn't expect that coming, so got super excited and literally screamed with joy. lol Brian and I tried one tonight, but oh how I love Japanese sweets! Thank you my friend!

でもこの白い恋人,なんとAmazon(アメリカの)で売ってるのを発見!びっくりしすぎた。
But I just found out they are sold on Amazon.com! I was lost for words.




そして今日は一日中大雨。気温も低かったので雪混じりの雨でした。なのでどこへも行かず家でウィリアムとゲームをしたりテレビを見たり。二人で回り将棋もしました。昔家族でやったのを思い出します。
And it was raining all day today. And it was so cold too, so it was more like icy rain. William and I didn't go anywhere but stayed home and watched TV and played games, etc. We played one of the Japanese games called mawari shougi. It reminded me of my childhood, playing the game with my family. 

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

回り将棋、やりたーい!!
でもルールをあまりよく覚えてないんだよね。
よくやったよね。
楽しかったなぁ。
絵描き大会とか回り将棋とか、今考えるとあやはよく遊んでくれていたよね!笑

mikeeks さんのコメント...

回り将棋ルール覚えてなくって調べたよネットで。でもちょっと違う感じだった。お父さんに今度聞いてみる。回り将棋と絵描き大会が一番好きだったかな。あとドンジャラ(笑)