2015/05/22

イライラの日 Frustrating Day






今日はイライラすることが多い日でした。自分が至らなくてイライラするのだろうけれど。ウィリアムが駄々をこねたり言うことを聞かなかったりして,怒りまくっていました。わたしが怒ったり優しくないことが多いからだと思うけれど,ウィリアム夢でもわたしに何か嫌なことされてるみたいで,夜中に「かあさん!No!」とか言ってます。あ~かわいそう。。。さっきも寝言で「No! No!」言ってました(-_-;)もっと優しく接してあげないと。。。あ,そうそう,今朝のイライラの始まりは,クッキーを食べたいと言い出したんだけれど,クッキーは昨日で全部食べつくしてしまっていてなかったので,ないと言ったら怒りだしてクッキークッキーうるさいので,じゃあ作ってあげるから待ってなさいと言ったら,「No!クッキー食べる!」と言って泣き叫び。。。もちろん2歳児だから待てないわけで。結局作って食べたら何事もなかったかのようにケトンとしてる。疲れるわ~~~。

It was such a frustrating day! William seemed to whine all day! It started out when he asked me for the cookies which we had eaten up yesterday. I showed him the empty container and told him they were all gone, and he got mad of course. I told him that I could bake some but he had to wait, and he didn't like that, and insisted he eat cookies right then. He just couldn't wait, of course he is two. I gave him some chocolate while I baked cookies (that was the only way I could calm him down) and as soon as he had the cookies, he was acting like nothing happened. Have to love mom's life!



今日はもう疲れていたので,金曜日だったし,夕飯は外でブライアンに仕事帰りに買って来てもらいました。Noodlesというところのパスタ。おいしかった~♪自分が作らないでよかったってところが最高。

I needed a break from cooking tonight, so I asked Brian to get some dinner on the way home. We had some pasta from Noodles. It's always good when you don't have to cook yourself.

0 件のコメント: