2015/05/11

ティドマス機関庫 Tidmouth Sheds



今日はどういういきさつか忘れちゃったけれど,機関車トーマスに出てくる機関車の「ティドマス機関庫」をまねたのを作ることになって,先日買った棚の空き段ボール箱を使って作りました~。結構時間がかかって面倒だったけれど,作った後これでウィリアムがずーっと遊んでてくれたので助かりました。でもなんか育児放棄してるみたいで後ろめたかったけど(笑)これでこの中に機関車や車などちゃんと片付けてくれると思いきや,夜寝る前に片づけさせようとしたけれどこの中に入れたくないって大騒ぎして大変でした。(-_-;)

I made cardboard "Tidmouth sheds" (from Thomas the tank engine) for William's toys. I love how he puts his rhino in there too. :) It took a while to make it but it was worth making since William played with it all afternoon long. I kind of felt guilty for not taking care of him at all. I thought it would help William clean up his small toys (mostly engines and cars) but he refused to put them in the sheds when I asked him to clean up before he went to bed. He just threw a fit and I was so frustrated!



ところで昨日芽が出た枝豆ちゃん。今日はさらに大きくなってきた。また明日も大きくなってるんだろうな♪毎日楽しみ~!

The edamame bean that began to sprout yesterday has grown so much already! It will probably grow more tomorrow. So exciting!

0 件のコメント: