2016/09/06

プリスクール初日 First Day of Pre-school




今日から今年度のウィリアムのプリスクールが始まりました。
It was the first day of pre-school for William.




行く前に記念撮影。変顔。。。一体誰に似たの?!
Before we left home, I took some pictures of him. He is so silly. He takes after who?!!

プリスクールは火曜日と木曜日の朝9時から11時半まで。去年とは違う場所で大丈夫かなと心配したけれど、楽しかったようで一安心。ウィリアムのいない2時間半の間いろいろやるぞ~と思ったけれど、結局台所の食器洗いとか、用事を済ませてほとんど時間が過ぎてしまった。。。
The pre-school is from 9 - 11:30 am on Tuesdays and Thursdays. It's a different one from the one he went last year, so I was a bit worried if he would do okay, but I was glad to hear that he enjoyed it. While he was gone, I was hoping to do many things, but I only did a few things (mostly doing the dishes, etc.) and the time was over.

こんなものを作って帰ってきました。
This is what he came home with. :)



残りの一日はウィリアムの音楽のクラスの人形芝居?に付き合うことに。紙人形の写真はまた後日にでも。ここのところ毎日これの繰り返し。一日中おんなじ曲が頭をぐるぐるしてます。
The rest of the day, I had to do "puppet show" with William. It's the one William learned in his music class. Lately he has been so into this puppet show (does it with a song). I can't get the song off my mind...


そして今日の夕飯は冷やし中華。1.5人前。食べ過ぎ~!笑
And we had cold noodle for dinner. This is 1.5 serving. lol


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

2時間じゃそんなもんかもね。
用事で終わる!笑
うちもレッスンの日は、午後の貫太の昼寝の時間に買い物と晩ご飯の準備で終わるよ。
自分の時間、なかなか持てないね。
でも、少しは気分的にも楽になるね!

mikeeks さんのコメント...

2時間少ない~!けどその時間がほんとありがたい!気分的にずいぶん違うよね!