2016/09/14

手形 Handprint



ウィリアムが1歳の時から、誕生日を迎えるごとに手形を取ってきました。今年で4年目。先週取った手形です。
Since William turned a year old, we have been taking his handprint every year. We took his forth one last week.


良い記念にって思ってやり始めたけど、比べて見てみても大きさの違いが分かりにくくて微妙(笑)入れ物は大きくなってるんだけど。
We thought it would be good to look at them when he gets older, but the handprints all look about the same size. The mold sizes are getting bigger each year though.


今日は午前中はYMCAの幼児教育準備プログラムに行き、午後からはマリエラの家にスペイン語を勉強しに。今日はスペイン語の子供の音楽を聴きました。その中に誕生日の曲も入っていて、ウィリアムの誕生日が最近だったということで、そのお祝いも兼ねてその歌を流してくれました。
Today, William and I went to Early Learning Readiness program, and in the afternoon we went to Mariela's house for a Spanish lesson. Today we listened to Spanish children's songs. Mariela played a birthday song for William since he recently had his birthday. 


ウィリアムは誕生日プレゼントももらっちゃいました。
She even gave him some presents.



それから今日はタルトタタンを作りました。カラメルのところがちょっと焦げすぎた感じで苦くなってしまったけど、おいしくできました。
And I baked Tart Tatin today. Caramel part got a little too bitter, but it tasted good. :)

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

手形、かわいいじゃん!笑
4回目にして初めて形になってる??
予期せぬプレゼントは嬉しいものだよね。

mikeeks さんのコメント...

手形去年までは嫌がって無理やりやらせてたんだけど、今年は自分から手を入れてくれてちゃんとできたよ。絵の具とか別の形で手形取っておけばよかったかなあ~。