2016/09/05

ジャパン・デー Japan Day


今日はダウンタウンで行われたジャパン・デーのイベントに行ってきました。アイダホ在住日本人会の一年で一番大きなイベントです。
We went to downtown for Japan Day this afternoon. It's the biggest event of Idaho Japanese Association.


屋内では獅子舞、琴、日本舞踊、日本太鼓などのパフォーマンスがありました。
Inside a building, they had several performances including shishimai (Japanese lion dance), koto (Japanese harp), taiko (Japanese drums), nihon buyo (Japanese classical dance).







屋外ではヨーヨーすくいや紐を引くとお菓子がもらえるやつとか、たこ焼きなどのお店が出ていたり、ちょっとした日本のお祭り気分を味わいました。
 Outside the building, there were different stalls selling yo-yo, snacks, octopus balls, etc. Of course it's different from actual matsuri (festival) in Japan, but I loved how you could feel a bit of Japanese spirit. 



いつもあんまりたくさんの日本人に会う機会ないけれど、こういうイベント行くと結構日本人っているんだな~って驚かされます。
I only know some Japanese people in Boise, but I'm always surprised to see many of them whenever I go to an event like this.

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

本当に日本的なイベントだね。
そうそう、案外居る!!って言うの分かる。
いろんな場面で「えー、あなたも?」って言葉を言ってる気がするよ。笑

mikeeks さんのコメント...

わかるわかる。いるよね~そういう人たち。日本的でしょ~。ちょうど前にもらった甚平が役に立ったよ。浮くかなあと思ったけど全然大丈夫だった。このイベントの後にほかのお店寄ったときには浮いてたけど(笑)