2017/01/03

正月2日目 2nd Day of the Year


今日から運動をすることに。1年ほど運動をちゃんとやっていなかったので,前は簡単にできていたものもできないだろうと想定して,とりあえずラジオ体操第一と第二をやって後は簡単な運動をしました。
My exercise program started. I had a break for over a year, and I figured I was totally out of shape and it would be hard to do the same exercise I used to do, so I just did some what's called radio exercise in Japanese. See https://www.youtube.com/watch?v=xS92XkVKM0Q
And I did some more easy ones afterwards.




ブライアンが仕事休みだったので,みんなでクリスマスのものを片付けました。ツリーも部屋の飾りもなくなりました。ウィリアムがツリーのオーナメントをツリーから外して箱にしまうのを手伝ってくれました。
Since Brian was off today, we put our Christmas stuff away. No more tree or decorations. William helped take the ornaments off the tree and put them in the box.



Brian went out to cut the tree in half so that the garbage collecting people could take them tomorrow morning.
ブライアンはツリーを外に運んで明日ごみ収集の人が来た時に持って行ってもらえるように半分に切る作業をしました。


今年二日目のハイライトの一つは磯部巻き♪朝と昼で大きいのを4つも食べました。おいしすぎて食べるのやめられない。
One of today's highlights was that I had mochi again. This time isobemaki. https://www.pinterest.com/pin/177962622749606330/ I love them!

もう一つのハイライトはウィリアムがトイレを詰まらせたこと!昨日はパンツにう〇ちをしり,今日はう〇ちでトイレを詰まらせる。。。今年すばらしい年になること間違いなし!!
Another highlight of the day was that William clogged the toilet. (*_*) Yesterday, he pooed in his underwear, and today he clogged the toilet. PERFECT!! It's definitely going to be a great year!


0 件のコメント: