2017/01/11

冬ごもり Hibernation


今日は気温が上がり,久しぶりにスノー・デーではありませんでした。が,我が家の前は雪が深くてうちの車でははまってしまいそうなので外出できず。ウィリアムのYMCAのクラス休みました。夜予定していた教会の「活動の日」の活動もキャンセルしました。もうほんとこのところどこにも行ってない💦まさに冬ごもり。
It was a lot warmer today. School was open for the first time in 6 days. But, William and I did not go anywhere because there's still a ton of snow in front of our house (in the court) and we can't make it through with our Stratus. So, we didn't go to William's YMCA Early Learning Readiness class. I also canceled Activity Days tonight just to be safe. I didn't want to get stuck in the court.


明日はウィリアムのプリスクールが久しぶりにあるのでどうしても行かなければならいので憂鬱😨
今晩から気温がすごく下がるみたいから今度は解けた雪が凍り付いて滑りやすくなるので要注意。
William has preschool tomorrow, so we have to go out. Hopefully we won't get stuck. It's supposed to be super cold starting tonight, so the roads might be slick. I have to be careful. 


今日はウィリアムがおもちゃのヘリコプターをトーマスに出てくるハロルドに見立てて一人で結構遊んでいてくれたような。
Today, William was playing with his toy helicopter a lot, pretending like it was Harold in Thomas and Friends, so that helped.



11月にもらって以来台所に置きっぱなしになっていたかぼちゃ(こっちでは誰も食べそうもない日本にあるようなかぼちゃ)を使ってパンプキンパイとかぼちゃの煮物を作りました。かぼちゃ使い切ってスッキリ☆両方おいしくできたのでよかったです♪
There was this pumpkin (green one, looks like a Japanese pumpkin) I was given back in November and had been sitting in the kitchen since. I finally made a pumpkin pie and a Japanese pumpkin dish out of it. Both turned out pretty good. Glad I could use it before it got rotten!



それからロールパンとハムパン(一つ切り方間違った,笑)を作りました。ウィリアムの健康のためにパン生地にオート麦を粉にしたものを混ぜて作りました。ウィリアムには黙っていたけど,一口食べて「においが違う」と言ってました(笑)
And I baked some rolls and ham rolls too (I cut one of the ham roll dough wrong). I put some grind oats in the dough for William's health because he is such a picky eater and only eats a few of the same things everyday. I didn't tell William, but after taking the first bite, he told me it smells different. Ha ha.


今朝はなぜか6時前に目が覚めてしまってそのまま起きたので今すごい眠い(現在10時45分)。これ書いたら寝ます。
I woke up before 6 this morning, so I'm super sleepy right now (It's 10:45 pm now). I'm ready to go to bed after I finish writing this.

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

こちらは朝の4時半です。
昨日熱が出て、子供と一緒に布団に入ったのでこんな時間に目が覚めてしまった!笑
子供の味覚って正しいよね!
ちょっといつもと変えると直ぐ気付く。
でも、食べてくれたなら結果オーライだけどね。

mikeeks さんのコメント...

熱はもう下がったのかな?無理せずにね。ブログ見たけど育児たいへんそうですな(苦笑)
子供の味覚ねー。この間チャーハン作るのにいつもは中華味入れて作るのを,普通に塩コショウと醤油で作ったら,違う味がすると言って全然食べなかった!中華味日本から取り寄せなくちゃないのに,なくなったらチャーハン食べてもらえなくなると思ってちょびちょび使ってるのにさ。