2017/01/12

はまった! Got Stuck!!!


今日は恐れていたことが起こった~❗❗❗スノー・デーのためずっと休みだったウィリアムのプリスクール,新年初のクラスだったのに,迎えに行こうと思ってガレージから車でバックで出てきたところ,がっつり雪にはまって身動き取れなくなってしまった💦💦
I got stuck in front of our house (in the court) this morning!! I was on my way to pick up William from preschool and this happened. 


たまたま近所の女の人が空回りしているタイヤの音を聞いてスコップ持って助けにきてくれたものの,車はうんともすんとも言わず😢プリスクールの先生には,事情を話してウィリアムを見ていてもらうことに。
One of our neighbors who happened to be home and heard my car spinning came out with a shovel and started helping me, but we couldn't get the car get going. I called William's preschool teacher to let her know what had happened and had her take care of him until I came.


何も起こらないまま45分経過したところに配達やさん(FedEx)のトラックがやってきて,トラックもはまったー!でも少ししてトラックは無事に脱出成功🙌運転手さんが出てきて車を押してくれて,我が車も自由に🚗💨💨助けてくれた近所の方とFedExの運転手さんにほんと感謝!
We tried but 45 minutes passed without having success. Then a FedEx truck came by and guess what?! It got stuck in the court too!! But it managed to get out the mess after a while, and driver came out and helped pushing my car, then my car finally moved! I'm so grateful for my neighbor lady and the FedEx driver!

FedExに助けてもらった後。
After my car got free!

家の前の雪 The snow in front of our house (in the court)

家の前の道。Courtを抜け出せばそんなにひどくない。
Our street. Not bad once we get out of the court.


明日もウィリアムのYMCAのクラスがあるけれど,またはまったら。。。と思うと,家の前の雪がなくなるまではどこにも出かけたくな~い!
There is William's YMCA class tomorrow, but I'm worried that I might get stuck again. I don't want to go anywhere until the snow in the court is gone!



今晩の夕飯はなんちゃって中華丼。陳健一さんのレシピ(味付けだけ)を使って作りました。なかなかおいしかったです。
I cooked a Chinese dish for dinner tonight. I used one of the iron chef's recipe. It was pretty good. :)



ウィリアムはおにぎり。ほっぺの傷見えるかな?ウィリアムは傷や血を見るのが大嫌いで,おにぎり食べたくなさそうにしていたけれど,食べれば治ると言ったら全部食べました。笑 
William doesn't eat what we eat, so he had a rice ball. Do you see a scratch on his face? He hates seeing scratches and blood and stuff, so I told him if he ate his rice ball, it will heal his scratch, then he ate the whole rice ball. Mom wins. 💪

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

うわー!!!
これだったのね、大変な事件は。
どうしようもないけど、迎えの時間は決まってるし焦るよね。
助けてもらえて抜け出せて良かったね!!
雪が降ってもやんでも危険いっぱいだ。

mikeeks さんのコメント...

そう,これだったのだ。迎えの時間45分も遅れたよ。ほんと助けがあってよかった。今日は朝教会の掃除行ったときに駐車場の氷の上で滑ってしりもちだったよ~。帰るときに,ウィリアムがお母さんがまた転ばないようにって手をつないでくれたよ(苦笑)